Mindfulness a stress management

Naučte se, jak si vybudovat klid a uvolněné soustředění,
které zlepší nejen váš výkon, ale také vaši spokojenost v životě.

Žijeme v rychlém světě a v hlavě se nám neustále rojí myšlenky; často je neumíme zastavit (např. když chceme jít spát
a v hlavě nám to pořád myslí). Mindfulness vás naučí, jak svou mysl zklidnit, snížit napětí a tok samovolného přemýšlení, lépe se soustředit. Naučí vás  vypínat autopilota, vědomě řídit své kroky a vnímat život v jeho plné síle.

 

V tomto programu se naučíte, co je to mindfulness, proč je tento proud v posledních letech čím dál rozšířenější a jaké benefity přináší. Vyzkoušíme si širokou paletu praktických technik a získáte návod, jak si vybudovat vlastní praxi.

 


Obsah kurzu 

Úvod, nastavení kurzu a očekávání, vstupní mapování
Seznámíme se, dohodneme se na nastavení pravidel
a každý z účastníků definuje, co by si pro sebe z kurzu chtěl odnést.

 

Kontext
Rozhlédneme se, abychom si uvědomili, v jakých globálních trendech se nacházíme a jak tyto trendy ovlivňují náš život. Proč narůstá stresová zátěž a co s námi stres doopravdy dělá.

 

Jak z toho ven?
V podstatě máme 2 možnosti:

    • Snažit se změnit vnější podmínky a svět (což je velmi energeticky náročné a v mnoha směrech neproveditelné).
    • Pracovat se svou myslí a sami se sebou (ovlivňovat to, co ovlivňovat můžeme).

Mindfulness je dobrý způsob, jak pracovat sami se sebou, úspěšná a ověřená cesta.

 

Co je mindfulness?

Kde se vzala (původní MBSR trénink) a proč je dnes tak masivním hnutím (benefity ověřené neurovědou).

 

3 pilíře mindfulness:

    • Práce s pozorností (jak svou mysl znovu naučit koncentraci a uvolnění).
    • Kultivace přítomnosti (jak vypnout autopilota a toulání mysli, klíč k proaktivitě a ovlivňování toho, co se děje).
    • Nehodnotící přístup (k čemu je užitečný a jak jej rozvíjet).
 

Jak si vybudovat udržitelnou praxi (vlastní styl + 30ti denní výzva) – každý účastník si odnese konkrétní akční plán.

 

Ohlédnutí a zpětná vazba
Shrneme klíčové informace, podíváme se, zda se nám podařilo naplnit záměr kurzu a podělíme se o zpětnou vazbu.

 
Co si vyzkoušíte prakticky

V tomto kurzu vyzkoušíme řadu praktických cvičení
a technik, např.:

    • Vstupní mapování rovnováhy ve vašem životě.
    • 16 vteřinovou meditaci.
    • Práci s dechem.
    • Body Scan.
    • Squeez and Release.
    • Řízená meditace.
    • Jednoduché jógové cvičení.

Program je připraven jako interaktivní a prožitkový, kurz je veden koučovacím způsobem.

 
Časový rozsah 

3 hodiny (inspirativní workshop) - 2 dny
Pro váš tým vytvoříme i dlouhodobý program,
případně podpůrnou on-line challenge.

Tento kurz realizujeme v ČJ nebo AJ

Kdo vás kurzem provede

Mgr. Kateřina Kryllová, lektorka soft skills

 

Mgr. Kateřina Kryllová

 

Kateřina Kryllová_profil lektora

Kateřina Kryllová_profil lektora v AJ 


PŘEČTĚTE SI NA NAŠEM BLOGU "Jak organizovat svůj čas" nebo "5 kroků, jak předcházet konfliktům".  

Prohlédněte si také další naše soft skills kurzy. Všechna témata flexibilně propojujeme, rádi pro vás připravíme kurz na míru. Napište nám.
Podívejte se také na teambuilding a koučink
30