Pomůžeme vám sundat deku z hlavy

Žádná týmová práce se vedle úspěchu neobejde také bez malých či větších konfliktů a krizí. 
Vyspělý tým takové situace zvládne sám.

Někdy je však tým nový, nesehraný, nebo komplikovaně sestavený a může se dostat 
do slepé uličky, kde si sám v krizi pomoct nedokáže.

Hlubší rozvoj týmu


Pokud se vám v týmu opakuje stejný problém, ať už se týká komunikace, spolupráce, dosahování cílů, řízení týmu, motivace, delegování nebo leadershipu, musíte řešit jeho následky. Ale mnohem efektivnější je řešit jeho příčiny. To je cesta k dlouhodobě udržitelné pozitivní změně. Při vyřešení příčiny můžeme změnit vše, co po ní následuje, k lepšímu. Někdy je však těžké příčinu odhalit. Krizovou situaci, která se může v pracovním týmu objevit nebo opakovat, můžeme vnímat dvojím způsobem – jako ohrožení nebo jako příležitost. 

Obvykle máme tendenci vnímat krizi jako ohrožení, obrazně jako deku přes hlavu, která nám bere čerstvý vzduch a rozhled. S dekou přes hlavu ztrácíme kontakt s ostatními, nevidíme možnosti řešení a dokonce ani nabízenou pomocnou ruku. A od toho jsme tu my. 


Pomůžeme vám sundat deku z hlavy

Nabídneme pohled zvenčí opřený o zkušenosti s týmovými procesy, odborný nadhled a originální přístup.
Sundávání deky probíhá ve čtyřech krocích postavených na selském rozumu:

1. Uvědomění si všech následků problému.

Základní otázka, na kterou je v prvním kroku důležité najít odpověď, je „Co se konkrétně děje, když problém nastane"
Je potřeba zmapovat četnost opakování problému, to, jak se mění pracovní výkonnost a kvalita spolupráce, 
kdy a za jakých okolností se problém objevuje, kolik lidí ovlivňuje, jaká negativní změna v komunikaci a spolupráci nastane. Před očima pak máme přehlednou paletu konsekvencí, které problém obklopují. Někdy z ní dokonce samo vystoupí celkové řešení. Třeba ve formě přesazení dvou kolegyň na opačné strany kanceláře :)

2. Nalezení spouštěče.

Ve druhém kroku řešíme „Proč se váš problém děje". Je potřeba najít tzv. spouštěč problému. Místo kde to začíná. 
Od kterého momentu začíná spolupráce a komunikace drhnout. Kde je to místo, od kterého to dál jede špatným směrem. A těsně před tímto momentem je jádro pudla. Uvidět ho je polovina úspěchu.

3. Pojmenování šňůry rizikových faktorů.

Máme následky krize, máme její příčinu. Vy už vykukujete z pod deky. Teď nastává mapování KDO a CO má na zrození příčiny vliv. Kteří lidé svým jednáním pomáhají pudlovi na svět? Které okolnosti jej podporují? Nejde o hledání viníků, 
jde o poctivý přehled kořenů, které příčinu vyživují. Pojmenujeme tak rizikové faktory vašeho týmu.

4. Nalezení řešení.

A nakonec vám rádi navrhneme, jak to všechno vyřešit. Jak sundat deku z hlavy i vašim podřízeným. Ukážeme vám, které z kořenů krize zvládneme ošetřit a navrhneme originální kurz, který trefí do černého a přinese pozitivní změnu.

Přejeme vám na vaší cestě hodně štěstí! :-)

 

Autor: Jana Haková

 


Další články

Jak se lépe vyznat v sobě a v druhých

Jak se lépe vyznat v sobě a v druhých
Co člověk, to originál.
Každý máme jiné vidění světa, jiné potřeby...

5 kroků jak předcházet konfliktům

5 kroků, jak předcházet konfliktům
Nikdy nepředpokládejte,
že víte, co si druhý člověk myslí a jaké má úmysly.

Jak připravit špičkovou prezentaci

Jak připravit špičkovou prezentaci
Přinášíme vám návod, jak připravit prezentaci, která má šmrnc.

Odvaha přejít most

Odvaha přejít most

Představte si, že mezi místem, kde se nacházíte teď, a místem, kde...

 

30